Aktuality
Servisní sazby
5. 5. 2024
dovolujeme si Vás upozornit, že od 1. 5. 2024 dochází k navýšení servisních sazeb na našich servisech.
Ohledně podrobnějších informací se prosím obracejte na zodpovědné kolegy.
Děkujeme za pochopení.
Tým N&N KOŠÁTKY
SaMASZ představil novou vizuální identitu a novinky v oblasti strojů pro sklizeň pícnin
4. 12. 2023
Polský výrobce zemědělské a komunální techniky SaMASZ si k letošnímu 40. výročí od založení nadělil novou identitu a novinky. Stroje s novým designem a technickými vylepšeními prezentoval na mezinárodním zemědělském veletrhu Agritechnica v Hannoveru. Redakci Agroportal24h.cz je představil Aleš Nezbeda ze společnosti N&N KOŠÁTKY s.r.o., která stroje dodává na český trh.
(zdroj: www.agroportal24h.cz)
12. - 18.11. 2023 AGRITECHNICA
4. 11. 2023
SaMASZ - hala 27, stánek C05 - žací stroje
SaMASZ - hala 26, stánek J15 - komunální technika
Meprozet (Regaxer) - hala 22, stánek A36
Sipma - hala 25, stánek A21
Namyslo - hala 05, stánek C28
V případě setkání s námi nás prosím kontakujte na tel. 602 227 193 a domluvte si schůzku.
Zetor Forterra 140 HSX - otestuj mě
25. 3. 2021
Vážení zákazníci, spouštíme akci "OTESTUJ MĚ" - máme pro Vás připraveny 2 ks testovacích traktorů Zetor Forterra 140 HSX - odpružená náprava, bezkonkurenční provozní náklady. Zájemci o testování si mohou rezervovat termín na našich střediscích.
Jak poznat originální díly ZETOR?
Značka ZETOR se dlouhodobě potýká s přívalem padělaných součástek na český trh. Pro odlišení originálních součástek proto výrobce zavedl několik bezpečnostních opatření:
Balení
Každý díl je zabalený v originálním obalu s logem společnosti a unikátními identifikačními prvky – včetně značky a kódu (viz níže). Samozřejmostí je neporušené balení.
Čárové kódy
Všechny originální náhradní díly ZETOR navíc výrobce opatřuje identifikační značkou a čárovým kódem na obalu. Tento kód obsahuje datum výroby a vyskladnění dílu, jméno pracovníka zodpovědného za balení a řadu dalších důležitých údajů.
Testy neoriginálních dílů ZETOR
Aby ZETOR demonstroval, jak neoriginální součástky vašim zařízením skutečně škodí a zkracují jejich životnost, provedl několik testů s padělanými díly.
Zaměřil se na několik nejprodávanějších komponent, které se často prodávají i ve formě levných padělků – a výsledky nedopadly vůbec dobře:
Test padělaného vodního čerpadla (6201-0615)
Při proměřování částí vodního čerpadla narazili pracovníci značky ZETOR na několik problémů:
1. Skříň čerpadla měla formu nerovnoměrného odlitku. Po demontáži pracovníci odhalili v tělese otřepy z opracování. Z nálitků vnitřní plochy pod odstředivým kolem bylo možné – vinou nedokonalého naformování – oškrábat slévárenský písek:
Při poklepání na čerpadlo vypadlo několik zrnek ostrých, tvrdých nečistot. Výstupní a vstupní hrdlo bylo uvnitř hrubě odlito a jejich průměr neodpovídal normám.
2. U hřídele chybělo odlehčení mezi ložisky a drážka pro pero nebyla vytvořena podle výkresu. Namísto očekávaného chromování byla hřídel rezavá:
3. U odstředivého kola výrobce nedodržel požadované rozměry šířky lopatek ani jejich pracovní výšky.
4. U unášeče nebylo možné do jednoho ze závitů volně zašroubovat šroub.
Podobný díl váš stroj dokáže v krátkém čase výrazně poškodit.
Test padělané lamely (7201-1150)
1. Testovaná lamela nevyužívá schválený typ obložení od firmy Reibestos. Výsledkem je snížená životnost součástky, které vede při vyšším výkonu motoru k prokluzu a zvyšuje opotřebení tlačných věnců spojky.
2. Náboj lamely neodpovídá výkresové dokumentaci – je o 5 mm užší, což vede k menší dosedací ploše mezi drážkami náboje a spojkovou hřídelí. Výsledkem je nadměrné opotřebení náboje i spojkové hřídele při zvýšeném výkonu motoru.
Test padělané ojnice (číslo?) a přesuvného kola (5511-1930)
Rozměry zkoumaného padělku ojnice sice vyhovují výkresové dokumentaci, složení materiálu je ovšem zásadně odlišné od předepsaných specifikací:
1. Ojnice obsahuje chemické prvky, které sice do předepsaného materiálu patří, jsou ale v odlišném poměru. Materiál dílu obsahuje také nadbytečné prvky, např. hliník, nikl a měď.
2. Tvrdost materiálu je kvůli nekvalitnímu tepelnému zpracování o 10 % nižší po předepsanou spodní hranicí. Při používání ojnice hrozí její deformace a destrukce a poškození motoru stroje.
Parametry neoriginálního přesuvného kola se zásadně odlišují od originálního dílu: má odlišný tvar i rozteč zubů a odlišnou hodnotu radiální házivosti. Kvůli tomu jej ve spojení se vzorovým protikolem nelze protočit soukolím:
Při namontování padělaného kola se zvyšuje náročnost řazení a hrozí poškození převodovky.
Test padělaných brzdových destiček (číslo?)
Při srovnání originálních brzdových destiček od firmy KNOTT (oficiální dodavatel ZETOR) s padělanými destičkami od firmy TEXTAR pracovníci zjistili, že:
1. Oba typy destiček vykazují podobný brzdný účinek s totožným koeficientem tření. Při dlouhodobém brzdném zatížení se ale originální destičky (KNOTT) zahřívají pouze o 200 °C, zatímco neoriginální destičky (TEXTAR) o více než 400 °C. Při dosažení teploty okolo 600 °C navíc brzdný účinek padělaných dílů výrazně klesá.
2. Používání neoriginálních brzdových destiček tepelně poškozuje brzdové kotouče, třmeny brzd, těsnící prvky a ostatních částí brzdového systému. Tím výrazně zkracuje jejich životnost.